• banner
  • 10 міфів про ремені безпеки

    За 70% врятованих життів в аваріях людство зобов’язане саме ременям. Застосування ременя безпеки зменшує ризик загибелі водія при лобовому зіткненні – в 2,3 рази, при бічному – в 1,8 рази, при перекиданні – в 5 разів.

    Ремені безпеки існують вже 100 років в авіації, і понад півстоліття – в автомобілях. У його ідеальне облаштування автовиробники вклали мільярди.

    В ідеальне облаштовування ременів безпеки автовиробники вклали мільярди.

    Спочатку вони були поясні, потім революційні триточкові, пізніше інерційні – такі, що згортаються на котушку, потім з регулюванням по висоті, за нею ремені з піротехнічними переднатягувачами, ще пізніше з обмежувачем натягу і, врешті-решт, з вбудованою подушкою безпеки. Та досі, на жаль, використання ременя ще для багатьох залишається справою невирішеною і необов’язковою, тому що серед автомобілістів все ще існує добрий десяток міфів про цей елемент безпеки.

    safety belt-1
     

    Міф №1. Ремінь в разі аварії заважає швидко вибратися з автомобіля, наприклад, палаючого або потопаючого

    Навряд чи варто всерйоз розглядати такий вид ДТП, як дуже ймовірний. Але в ременях старої конструкції дійсно можна було заплутатися, сучасні ж інерційні ремені забираються одним клацанням.

     

    Міф №2. На невеликій швидкості можна не пристібатися

    Так, при зіткненні на 30 км/год ви не загинете, але отримаєте серйозні травми. Якщо зустрічний автомобіль їхав на тій же «черепашачій» швидкості, при лобовому зіткненні вже на швидкості в 50 км/год вага людини зростає до трьох тонн. Так що не пристебнутий водій розіб’є головою лобове скло і в дев’яти випадках з десяти загине.

    За статистикою, 80% всіх аварій відбувається на швидкості до 65 км/год. Якщо вам заманеться зістрибнути з 6-го поверху, то ваше тіло зустрінеться з асфальтом тротуару навіть на меншій швидкості – «всього» 60 км/год. Як ви оціните свої шанси вижити? Вони приблизно ті ж, що і при їзді в місті не пристебнутим.

    80 умовно дозволених в наших містах км/год – це падіння вже з 9-го поверху. 90 км/год заміських – 12-й поверх. На шосе все їдуть 110, а це вже стрибок з 17-го. Ви зважилися б прогулятися по даху багатоповерхівки без огорожі? А свою дитину випустили б? Уявіть собі своє чадо на балконі без перил, коли наступного разу повезете його непристебнутим. І ця думка підводить нас до ще одного міфу.

     

    Міф №3. Пристебнутий дорослий може тримати дитину на руках

    Навіть при зіткненні на швидкості в 30 км/год малюк вагою в 7 кілограмів гарантовано вислизне з рук дорослого, тому що на дитину буде діяти сила в 135 кілограм. Утримати таку масу неможливо.
    Далі висновки робіть самі.

    safety belt-2
     

    Міф №4. При їзді на невеликі відстані ремені не потрібні

    Все та ж статистика говорить, що в 75% випадків смерть водія на дорозі настає в межах 40 кілометрів від його будинку. Навіть поїздка на сусідню вулицю пов’язана з ризиком ДТП. Бували випадки, коли люди потрапляли в аварію, проїхавши всього 10 метрів.

     

    Міф №5. Пасажирам на задньому сидінні автомобіля можна не пристібатися

    Це небезпечно не тільки для необачного пасажира. Пристебнутого водія може вбити навіть непристебнута дитина, що вилетіла з заднього сидіння. І не забувайте про перекидання авто – тут альтернативи ременя не існує. Цей міф пов’язаний з наступним.

     

    Міф №6. Найбезпечніше місце в машині – за водієм

    Хтось вважає, що сидячи за водієм, можна і не пристібатися. Статистика аварій це дійсно підтверджує. Найкращим є середнє місце ззаду: воно на 16% безпечніше будь-яких інших місць в машині. З однією невеликою приміткою: якщо пасажир пристебнутий. Інакше шанси вилетіти через лобове скло при фронтальному ударі у нього максимальні.

     

    Міф №7. При аварії краще бути викинутим з автомобіля

    Так, у водія і пасажира, що вилетів з автомобіля, є шанс на збереження життя. Один з 100. Ви готові ризикнути? Найбільша небезпека в аварії – це удар об елементи салону. Якщо пасажири будуть не пристебнутими, то вони ризикують втратити свідомість або отримати травму, не сумісну з життям. І тоді вже не має значення, з якого боку салону вони опинилися.

     

    Міф №8. Якщо в машині є подушки безпеки, то пристібатися не потрібно

    Цей міф насаджений самими автовиробниками, які в 60-х і 70-х роках рекламували подушки як потенційну заміну ременів. У разі аварії подушка безпеки починає розгортання, щоб «прийняти» на себе людину. Але проблема в тому, що в той же самий час людина рухається назустріч подушці, і робить вона це ще швидше – зі швидкістю 300 км/год. А це удар боксера-важкоатлета. Ремінь безпеки не дає водієві «зустрітися» з подушкою занадто швидко, стримуючи його і гасячи цю небезпечну швидкість. До того ж, подушка розробляється саме для роботи в тандемі з ременем – це два елементи однієї системи, тому і вважається «допоміжним» засобом. Вона повинна прийняти тіло і голову, коли повністю розкрилася і вже почала здуватися. Людина своїм тілом видавлює з неї повітря через тильні отвори надутого мішка, чим робить неможливим удар об нього.

    Є ще один нюанс, про який мало хто згадує. Якщо водій, наприклад, застебнув ремінь за спинкою сидіння, на сторожі залишається стояти піротехнічний переднатяжувач ременя. Коли станеться аварія, він спрацює і ремінь рвоне, а так як той обіймає спинку крісла ззаду, водій, тобто, ви – отримаєте додатковий стусан в напрямку вже летючої вам назустріч подушки. Тому, навіть пристебнувшись, не сидіть занадто близько до керма, щоб ваш контакт з подушкою безпеки був якомога більш акуратним. 25 см від керма до грудини – мінімальна відстань.

    З цієї ж причини слід уникати паління трубки при водінні. При розкритті подушки безпеки результат для вас може бути летальним.

     

    Міф №9. Ремінь безпеки може в разі аварії травмувати людину

    Ремінь дійсно може стати причиною травми, але тільки одного типу. Йдеться про пошкодження шийної частини хребта, адже в ході різкого гальмування тіло за інерцією продовжує рухатися вперед, а ремінь буде стримувати вас в районі грудини. Голова ж при цьому продовжить свій рух, як і раніше, на максимальній швидкості. Звідси, велика ймовірність різноманітних пошкоджень у зоні шиї (саме з цієї причини за кордоном усім після аварії вдягають медичний комірець Шанца). Ще він може викликати опік або, наприклад, зламати ключицю, якщо він неправильно відрегульований, що нерідко трапляється, коли дітей пристібають розрахованим на дорослого ременем безпеки. Однак у порівнянні з тими травмами, від яких він вбереже, наслідки використання ременів безпеки просто не заслуговують на увагу.

     

    Міф №10. Ремені безпеки незручні

    Це те саме, що стверджувати, ніби їсти руками зручніше, тому що потім не потрібно мити ложку. Насправді звичку пристібатися в автомобілі треба виховувати ще з дитинства. В такому випадку у не пристебнутої людини з’являється почуття психологічного дискомфорту від відсутності ременя.

    Увага! Для вагітних існують окремі особливі ремені безпеки, з урахуванням тимчасових фізіологічних змін тіла жінки.

    safety belt-3

    Правда, згідно проведеним дослідженням, без спеціального ременя майбутня мама може й обійтись, якщо грамотно закріпить штатний триточковий: косою верхньою гілкою – на плечі і горизонтальною – під животом.

    safety belt-4

    Проте, як не крути, вагітна жінка з таким ременем особливого комфорту не відчуватиме, а їзда без ременя, як ви вже переконались вище, небезпечна, і в такому особливому стані – ці ризики ще й подвоюються.

    Тож, намагайтесь потурбуватись про те, щоб вам було і безпечно, і комфортно – автовиробники все для цього зробили.

    Безпечних вам подорожей!

     
    За матеріалами: sh-kaf.ru
    Перекладено та доповнено: news.ua482.com.ua

    Інші популярні та цікаві статті:


    

    Про нас

    Інтернет-видання зорієнтоване на висвітлення надзвичайних історій з реального життя звичайних людей та братів наших менших.

    Ми працюємо для того, аби додавати вашому життю приємних та світлих емоцій, та надихати вас на добрі вчинки.

    Для розміщення реклами

    Телефони:
    068-105-00-50, 050-100-66-77
    E=mail:
    ua482.news@gmail.com

    Підписатись на розсилку